Joga kręgosłupa

ZDROWY KREGOSŁUP

Zapraszamy na zajęcia „JOGA KREGOSŁUPA”, które przeznaczone są  dla osób  prowadzących  siedzący tryb życia, odczuwających  dyskomfort lub ból w obrębie kręgosłupa,  dla tych, którzy preferują łagodną pracę z ciałem, dla osób z ograniczeniami ruchowymi oraz  z przewlekłymi schorzeniami układu ruchu, zestresowanych .

JOGA KRĘGOSŁUPA – jest nową metodą łączącą starożytną praktykę hatha jogi z  technikami terapeutyczno-zdrowotnymi , takimi  jak metoda Mc Kenziego, streching, relaksacja mięśni.

Kręgosłup zajmuje centralne miejsce w ćwiczeniach hatha jogi. Regularne ćwiczenia asan działają profilaktycznie chroniąc kręgosłup przed skutkami hipokinezji i przeciążeń. W sytuacji kiedy kręgosłup niedomaga i pojawiają się bóle i objawy neurologiczne odpowiednio dobrane asany działają terapeutycznie. Podczas wykonywania asan wykorzystuje się techniki uzupełniające  ( streching, izometryczne napinanie mięśni, relaksację, neuromobilizacje, masaż punktów spustowych …) stosowane w rehabilitacji.

Na zajęciach z jogi kręgosłupa dużą uwagę przywiązuje się do uelastycznienia mięśni i odbarczenia stawów  i przywrócenia pełnego zakresu ruchów. Ćwiczenia obejmują wszystkie grupy mięśni we wszystkich płaszczyznach ruchu . Wprowadza się relaksację , rozciąganie i wzmacnianie mięśni oraz uczy się prawidłowych nawyków ruchowych. Asany uwzględniają  wszystkie odcinki kręgosłupa.

Ćwiczenia są proste i łatwe do wykonania dla każdego. Obok fizycznych efektów poprawy zdrowia i sprawności uzyskuje się również wyciszenie emocji i obniżenie poziomu stresu.

Ćwiczymy w wygodnym stroju i boso na specjalnych matach antypoślizgowych.  Przed sesją prosimy o zgłoszenie osobie prowadzącej zajęcia ewentualne dolegliwości zdrowotne. Na zajęcia przychodzimy z pustym żołądkiem, co najmniej 2–3 godziny po posiłku. Joga kręgosłupa trwa godzinę.

Zajęcia prowadzi: Iwona Kaźmierczak – neurofizjoterapeutka, pedagog, psychoterapeutka , instruktorka hata jogi. 

kontakt: tel.506 811 627