joga wg Sivanandy

Klasyczna joga wg Sivanandy – niedziela 9:00

Pierwsze 4 zajęcia – kurs wprowadzający

Czego możecie oczekiwać na zajęciach?

Zajęcia trwają 1,5 godziny i składają się z 3 części:

Pranajamy – czyli ćwiczenia oddechowe, dzięki nim możemy zapewnić sobie odpowiednią ilość tlenu i połączyć się ze splotem słonecznym, który jest naszym centrum energetycznym. Regularna praktyka prawidłowego oddychania pomaga uchronić się od wielu chorób. Na kursie wprowadzającym zaczniemy od oddechu brzusznego i pełnego oddechu jogicznego, żeby następnie nauczyć się technik, które będziemy praktykować na regularnych zajęciach. Techniki te to: kapalabhati – oczyszcza układ oddechowy i energetyzuje oraz anuloma viloma – reguluje oddech i harmonizuje pracę obu półkul mózgowych i cały system nerwowy.

Asany –  na rozgrzewkę powitanie słońca i rozciąganie nóg, a następnie sekwencja 12 asan z wariacjami, które przyczynią się do uelastycznienia i wzmocnienia ciała. Sekwencja została tak ułożona przez mistrza Vishnudevanandę, żeby korzyści z jednych zajęć odczuło całe ciało. Tradycyjnie asany były wykonywane w połączeniu z głębokim oddechem, koncentracją i relaksacją i na to będę kłaść nacisk na zajęciach.

Relaksacja – zajęcia zaczynają się  krótką, kilkuminutową relaksacją i kończą długą, ok. 15 minutową z głębokim oddechem, autosugestią i wizualizacją.