YIN YOGA

Yin joga – najspokojniejszy trening świata.

Yin joga to spokojna, odprężająca praktyka dla wszystkich, bez względu na stopień zaawansowania. Podstawowym celem praktyki jest zwiększenie zakresu ruchu w stawach, zbudowanie harmonii ciała i umysłu, głęboki relaks. Regularna praktyka redukuje poziom stresu, poprawia mobilność. W praktyce Yin jogi staramy się zminimalizować pracę mięśni, aby dotrzeć do tkanki łącznej, głównie powięzi , ścięgien i więzadeł. Cechą charakterystyczną Yin jogi jest pozostawanie w jednej asanie przez dłuższy czas, od 2 do 5 minut, co może być nie lada wyzwaniem, ale także doskonałą lekcją pokory, cierpliwości i silnej woli. Dużą wagę przywiązuje się do świadomego, głębokiego oddechu co z czasem prowadzi do uelastycznienia tkanki płuc i zwiększenia ich pojemności oraz wzmocnienia mięśni oddechowych. Każdą sesję zaczynamy około pięciominutową medytacją a kończymy Savasaną. 90 minutowa sesja Yin jogi składa się z 8 do 15 asan.

Yin joga łączy motywy medycyny chińskiej (praca na meridianach, stymulacja narządów wewnętrznych : serca, płuc, wątroby, śledziony, trzustki, nerek ) z klasyczną hatha jogą, medytacją i uważnością.

Do grupy można dołączyć w każdej chwili, jest to praktyka dla osób zaawansowanych i początkujących., dla wszystkich , których życie osiągnęło zawrotną prędkość. Stanowi doskonałe uzupełnienie dynamicznych odmian jogi, treningów siłowych, polecana dla biegaczy.

Korzyści płynące z praktyki Yin jogi to między innymi :

  • Poprawa elastyczności
  • Zwiększenie zakresu ruchu
  • Zwiększenie koncentracji
  • Wzmocnienie równowagi emocjonalnej
  • Zwiększenie świadomości i akceptacji własnego ciała
  • Lepsza kontrola nad negatywnymi emocjami, myślami
  • Podniesienie nastroju
  • Redukcja napięcia
  • Praktykowana wieczorem  pomaga zatrzymać gonitwę myśli,uspokaja, wycisza, ułatwia zasypianie

Zajęcia prowadzi Katarzyna Zielińska